x Att bygga en lägenhet

Svar till Sofia: När du har byggt klart din lägenhetsbyggnad (som måste ha en lägenhetsdörr till varje lägenhet, och alla andra dörrar som leder utåt måste vara "inramade" av staket) öppnar du fuskboxen och skriver in changeLotZoning apartmentbase . När du sparar och går ut i grannskapsvyn ser du ett snurrande hus över din lägenhetsbyggnad. Nu kan du flytta in upp till fyra familjer.

Ett tips: Bry er inte om att möblera era lägenheter (som ni planerar att flytta in kontrollerbara simmar i) med annat än köks- och toalettobjekt. Bänkar, kylskåp, vaskar, toaletter osv. Allt annat höjer bara hyran på lägenheten, dessutom försvinner det när en familj flyttar in. Däremot, i de lägenheter där du planerar att så kallade townies, simmar du inte kan kontrollera, ska bo, bör du ha möbler. Annars är deras lägenheter tomma när dina egna simmar går och hälsar på.

/Anna:)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Den koden funkade inte när jag skrev in den. :S

2008-09-24 @ 20:00:11
URL: http://nezzzan.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hej!

Var sjutton hittar man innertaken egentligen? Tycker jag har tittat igenom allt väsentligt i både köp- och byggläge och också hela Livet i lägenhetsmappen, men hittar det inte.

Tacksam för svar!

2008-10-04 @ 10:50:51
Postat av: Sara

När jag bygger en lägenhet/radhus och har tagit dom speciella lägenhetsdörrarna och "ramat in" dörrarna med staket och grind, och skriver in "changeLotZoning apartmentbase" så kommer det upp en ruta ett det finns en lägenhet som är fel på tomten. Alltså, jag vet inte vad jag gör för fel? Det står att jag ska gå tillbaka och göra om tomten till bostad och sedan göra om arkitekturen på lägenheten, men hur gör man det och vad betyder det?

2008-11-11 @ 13:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0